Followers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, March 3, 2010

take a break

Salam

Ak baru je siapkan sesi perkongsian kreatif untuk subjek hubungan etnik. Buat sikit research ehe research la sangat pasal perkahwinan campur. Dalam banyak2 site tu ada satu yang menarik perhatian. And i want to share this,

Dalam surah ar-Rum ayat 21, Allah SWT berfirman yang bermaksud:

"Dan di antara tanda-tanda kebesaran Allah ialah Dia telah menciptakan untuk mu isteri-isteri dari jenis mu sendiri supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya; dan dijadikannya antara kamu rasa kasih sayang."

Jelas sekali bahawa tujuan perkahwinan itu bukan untuk seronok-seronok atau sekadar melepaskan rangsangan hawa nafsu, tetapi ialah untuk melahirkan pertalian kasih sayang bagi kedua pasangan. Kasih sayang di sini ialah kasih sayang yang sejati dan abadi, dari usia muda sampai ke usia tuanya.

baca lagi di sini

Ehe jangan cakap ak gatal nak kahwin pulak ha3. Renungilah n fikir2kan lah terutamanya rumate yang bakal kahwin tahun depan tu =p he3 gurau je rumate ye if ko terbaca.

Ariney jugak ak baru je dapat tugasan dari sv pagi tadi. Ak kena siapkan chapter 1 n chapter 2 fyp n kena submit by next wednesday fuhhh tak sabar nak membaca journal2. Bak kata dttm, read with your heart!

Jomm baca!

2 comments:

  1. Salam,
    hihihi.. betul2...
    1. Marriage is Love bond between Adam and Hawa without Nafs.
    2. Talk bout marriage doesn't mean want too.... hahaa
    3. Selat membuat fyp!! USAHA

    -ash-

    ReplyDelete
  2. -ep_frenz-

    lamenye akak tuty take a break..
    xdok entry baru ko..?ngee~~

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers