Followers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, June 10, 2010

my water moments

Bila teringat balik saat join rombongan cik kiah aka kelab Janpu pergi Bukit Tinggi dulu banyak sangat tempat2 cantik yang rasa nak diabadikan dalam kamera untuk tatapan anak cucu di masa akan datang hu3. Tapi apakan daya nak abadikan tu boleh, tapi hasilnya camni jela..(sedih)






Yela nak buat camne kan picture2 ni pun adalah hasil dari kamera handphone sony ericsson k530i saya yang tak seberapa tu je hu3..(sedih lagi)
Akibatnya dapatlah gambar yang berkualiti 2 Megapixel ni je. Pada saya gambar2 ni sume cantik, scenery pun tak kalah, model pun nak jugak (eh2 tetibe he3 =p). Tengok tu air terjun yang indah tu pun da nampak macam lukisan je kat gambar ni tsk3 tak patut tak patut.


Yang gambar ni pulak..haih yang sebenarnya encik KA tu tengah buat2 nak sentuh air yang keluar dari buluh tu di kala mentari sedang hangat di kepala. Tapi tula kalau orang tak tau mesti pikir, "pejadahnya budak ni amik gambar pegang batu tu?" tsk3 (sedih lagi sekali)


Oh alangkah seronoknya kalau saya dapat masuk dalam kolam tu, then snap2 gambar ikan koi yang gemuk2 comel2 tu. Wah geramnyeee




Tapi amatlah malang sekali sebab hanya boleh snap dari atas je. Yela kang tetiba ikan gemok tu ngap nyer "handphone canggih"ku ini, melepasla kan. Handphone saya ni kena pressure dari gigi ikan pun tak tahan. Kalau yang lagi besar nilai pressure dia tu, huih tak tahulah nak cakap ape. Tu pun kena hati2 pegang handphone kemas2, amik gambar dari jauh. Bukan ape, buatnya "handphone mahal"ku ini jatuh dalam air, tsk3 selamatlah duit saya habis nak buat beli handphone baru kan hu3. Handphone saya ni kalau buat lah masuk air alamatnya takde harapan da la. (Sedih banyak2 wa3)

Tiba-tiba keajaiban terjadi (versi lagu sailormoon kih3)

Kalaulah saya dapat ini. Lihat tu! Ada pink, hijau, silver, hitam n merah.


Ya! Inilah yang saya mahukan. Dan semestinya saya memilih yang pink kaler. Meh tengok dekat2 meh


Amboi smartnya diaaaaa. Slim pulak tu! Haih sape tak terpikat? Ok apekah "ini" yang saya mahukan tu? Dan saya juga percaya "ini" juga mahukan saya ha3. Ok meh kita kenal meh. Introducing Sony TX5 jeng jeng jeng



Huih dapat je Sony TX5 ni memang tak cari lain dah. DSLR yang beriban tu pun da tak pandang hi3. Yang ni harganya RM 1499.00 ye kawan2. Tengok jela kelebihan2 dia tu. Sape tak teruja beb? Nak2 kalu free tsk2


Ahah precise nyer la camera ni sampaikan kita nak snap gambar menegak ke melintang ke pada masa yang sama pun boleh, tak kisah. Nanti dia akan stitch gambar tu balik then sambung pulak so that gambar tu akan jadi natural balik. Fuh hebat tuuu..

Macam ni pun boleh. Snap la banyak kali pun dalam sesaat tu takpe dia ngap sume skali macam ni


Hebat kan? Meh tengok lagi perbezaan ketara kat bawah ni:



Lain2 features:
-Beautiful images—even in low light
-Natural and vibrant image
-Realistic photos with excellent contrast



Tsk3 terujanya saya. Paling penting camera ni water-proof up to 3 meters dalam masa sejam! Sape blaja fluid? Sila explain hebat tak hebat camera dapat tenggelam 3 metre camni? Jangan compare dengan jam tangan pulak ye hi3

Bukan takat water-proof, temperature-proof pun dia jugak tao. Kita boleh keep on shooting under suhu -10 degree celcius. Agak2 nak try begambo dalam peti ais kejap tu bole lah =p

Kendian, Sony TX5 jugak adalah dust-proof and shock-proof ye kawan2. You can be assured to always get spotless images whatever the environment is! It allows drops of up to a height of 1.5m.

See see ada paham tak bahasa inggeris yang mudah tu? Ya! semudah menggunakan Sony TX5 jugak kan?! Nak maklumat lebih lanjut boleh click disini ye.

Fuh mintak2 la impian jadi kenyataan. Nak satu! =)

2 comments:

Daisypath Anniversary tickers